Ataması yapılmayan öğretmenlerin sorunlarının çözümü için verilen teklifte şu ifadelere yer verildi:
Atanamayan 300 bin öğretmen
“Nitelikli bir eğitim gerçekleştirilebilmesi için öğretmenlerin yetiştirilme ve atanmaları sürecinin planlı şekilde işlemesi gerekmektedir.
“300 bini aşkın ataması yapılmayan öğretmenin, mesleğini icra edebilmek için KPSS barajını geçmeye çalışması başlı başına utanç verici bir durumdur.
“Mevcut işsiz öğretmen sayısına, üniversitelerin pedagojik formasyon sertifika programlarından ve yeni kurulan üniversitelerin eğitim fakültelerinden mezun olacak yeni öğretmenlerin de ekleneceği de dikkate alındığında ‘öğretmen yetiştirmesi’ ve ‘öğretmenlerin kadrolu olarak istihdam edilmesi’ konusunda hiçbir somut planlamanın olmadığı görülmektedir.
“Bu kanun teklifi ile ataması yapılmayan öğretmenlerin atama sorununun çözülmesi amaçlanmaktadır.”İmc
Güncelleme Tarihi: 31 Temmuz 2015, 14:39