Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı DİSKİ ekipleri proje kapsamında Amed-Elazığ karayolu olarak bilinen caddeyi eski Orduevi karşısından trafiğe kapattı. Trafik tek yönlü olarak sağlanırken, DİSKİ ekipleri "Diyarbakır Yağmursuyu Drenaj Sistemleri ve Atık Su Kolektörlerinin Rehabilitasyonu ve Tamamlanması Projesi" kapsamında kazı çalışması başlattı.
Yapılan kanal kazı çalışmaları sırasında şu anda boş durumda bulunan ve Toplu Konut İdaresi’ne (TOKİ) devredilen orduevi ile yolun karşısında bulunan astsubay lojmanlarına yer altından geçişi sağlayan bir tünel ortaya çıkarıldı. Tünelin ortaya çıkmasıyla kazı çalışmaları durdu.
GEÇİŞLER TÜNELLE SAĞLANIYORDU
Amed'de yapıldığı tarihte kentin en yüksek binası olma özelliğini sağlayan ve halk arasında "gökdelen" diye de isimlendirilen Orduevi'nin yapımı sonrasında, hemen yolun karşısında bulunan Astsubay lojmanlarına güvenlik amacıyla geçişin sağlanması için yer altına tünel inşaa edilmişti.
ORDUEVİ BOŞALTILDI
Uzun yıllar subaylar için dinlenme yeni ve otel olarak kullanılan Orduevi binası, yaklaşık 2 yıl önce boşaltıldı. Burada 24 saat nöbet tutan askeri personeller de kaldırılarak binaya girişi sağlayan demir kapılar kaynaklanarak, etrafı tel örgülerle çevrildi.
Orduevi'nin TOKİ'ye devrinden sonra, 7. Kolordu Komutanlığı arazisi içinde yeni Orduevi binası TOKİ tarafından inşa ediliyor. Boşaltılan Orduevi'nin bundan sonra nasıl değerlendirileceği konusunda bilgi alınamazken, hemen karşısında bulunan Astsubay lojmanlarının da boşaltılarak TOKİ'ye devredileceği ileri sürüldü.
YAĞMUR SUYU ŞEBEKESİ NEDİR?
Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından 06.01.2015 tarih ve 2015/1-10 Sayılı Alt Komisyon Toplantısı`nda Elazığ Caddesi’nde "Diyarbakır Yağmursuyu Drenaj Sistemleri ve Atık Su Kolektörlerinin Rehabilitasyonu ve Tamamlanması Projesi" kapsamında başlatılacak çalışma nedeniyle yeni araç güzergâhları belirlendi ve cadde tek yönlü olarak trafiğe kapatıldı.
Hayata geçirilecek proje kapsamında, Yağmur Suyu Şebekesi altyapısı ile yağmur suları kanalizasyon şebekesinden bağımsız bir şekilde Dicle Nehri'ne bırakılacak. Diğer yandan kentte yağışlardan dolayı oluşacak taşkınların ve su baskınlarının önüne geçilecek. Yağmur suyu şebekesi altyapısının tamamlanması ile birlikte alt yapı hizmetleri de rahatlamış olacak.
IPA ile yapılan sözleşme uyarınca hayata geçen "Diyarbakır Yağmursuyu Drenaj Sistemleri ve Atık Su Kolektörlerinin Rehabilitasyonu ve Tamamlanması Projesi"nin finansmanına Avrupa Birliği yüzde 85, DİSKİ Genel Müdürlüğü yüzde 9 ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yüzde 6 katkı sunuyor.Anf