Deniz Çalıştayı’nda konuşan İBB Başkanı, Kanal İstanbul’un tartışılması gerektiğini ve konunun siyasi bir mesele olmadığını söyledi. “Ben hayatımda hiç dilsiz şeytan olmadım” diyen İmamoğlu, “Bir söz söyledim Meclis’te. ‘Bir vatandaş Ekrem İmamoğlu olarak, 3 çocuk babası bir vatandaş olarak ben bana hiçbir şekilde Kanal İstanbul’un dayatılmasını istemiyorum, reddediyorum’ demiştim. Bahsettiğimiz konu İstanbul’u tümden değiştirecek başka bir yere taşıyacak bir konu. Dolayısıyla verimliliğini, gerekliliğini İstanbulluların dolu dolu tartışılması lazım” ifadelerini kullandı. Projeyi bir dayatma olarak gördüğünü belirten İmamoğlu, “Ben bir iş insanıyım, tahminlerim kuvvetlidir. 75 milyar olduğunu düşünmüyorum, çok daha fazladır bu yatırımlar” dedi.
KANAL İSTANBUL ÇALIŞTAYI YAPILACAK
Ocak 2020’nin ilk haftasında Kanal İstanbul Çalıştayı yapılacağını açıklayan İmamoğlu, İstanbul coğrafyasının böyle bir değişimi kaldırmayacağını vurguladı. “Bilimsel gerekçeler var” diyen İmamoğlu şöyle konuştu:
“Tek başına 135 milyon metrekare tarım alanının yok oluşu bile gerekçedir. Marmara’nın Karadeniz’e etkisi, 8 milyon kişinin bir adada yaşaması durumu. Gemi trafiğindeki artış, teknolojik gelişmeler neticesinde gemi boyutlarının büyümesi. Gerekçeye bakar mısınız! Yüzde 90’ı geçersiz. İstanbul Boğaz’ından geçen gemi sayısı azalmakta. Bu sudan bahaneyle 10 bin yıllık coğrafyayı böyle bir şeyle paramparça etmenin, ÇED raporunu okumadan önümüze çıkıyorlar, 1 milyon 150 bin nüfus oluşturuluyor kanalın etrafında. Hani tankerler gemiler? Yeni bir rant projesi mi? 1,5 milyar küpe yakın hafriyat, odalara göre 2 milyarküp.”
‘DENİZ ULAŞIMI GERİ GİTMİŞ’
İstanbul’daki deniz ulaşımına dair açıklamalarda bulunan İmamoğlu “Deniz ulaşımı İstanbul’da çok gerilere gitmiş durumda. 2000’li yıllarda yüzde 10 seviyesindeydi şimdilerde yüzde 4’ler seviyesinde. Günlük 8 bin civarında yolcu taşırken çok daha büyük hedefler ortaya koymalıyız. 25 yılda ulaşımla ilgili tabii değerli adımlar atılmıştır ama toplu ulaşımla ilgili deniz İstanbul’u rahatlayacakken geri bırakılmış. Böyle nüfusa sahip yerlerde metro çok önemli, metro sizin can damarınız. Bu konuda da gelinen nokta hâlâ arzu ettiğimiz gibi değil” ifadelerini kullandı. / Duvar